piątek, 5 kwietnia 2013

Królowa pieczarka

Dzisiaj sos w moim wykonaniu: królowa pieczarka. Wyjątkowo szybko się go robi! 

Potrzebujemy:
12 średniej wielkości pieczarek
1 cebulę
50 g masła
pół kostki rosołowej lub pół szklanki bulionu
pieprz czarny, pieprz ziołowy, pół łyżeczki cukru

Przygotowanie:



1. Właśnie tego potrzebujemy :) Jeżeli chcemy by sos był śmietanowo-pieczarkowy dodajemy 3 łyżki śmietany. Ja na początku chciałam, ale później się rozmyśliłam :)









2. Następnie kroimy cebulę i pieczarki w kostkę, tzn. ja pokroiłam w kostkę, ale kształt jest dowolny :)










3. W garnku rozpuszczamy masło, wrzucamy cebulę i dodajemy pół łyżeczki cukru, by cebulka nabrała złocistego koloru. Podsmażamy 5 min. Następnie dodajemy pieczarki i całość podsmażamy 5 min. Po 5 min. wlewamy pół szklanki bulionu i doprowadzamy do wrzenia. W celu uzyskania gęstego sosu dodajemy łyżeczkę mąki i intensywnie mieszamy. 





Koniec :) Możemy podawać z ryżem, ziemniakami lub makaronem :) Smacznego!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...